Tværfløjte

Tværfløjtens dejlige sprøde klang og lyse toner bruges i næsten alt slags musik, den er ligesom de andre blæseinstrumenter, et meget vigtigt instrument i alle orkestre, hvor den ofte får lov at spille smukke melodier.
Tværfløjten er et meget populært blæseinstrument som har mange sammenspils muligheder, da den også spiller i små ensembler, sammen med f.eks. klaver, guitar, strygere, andre blæseinstrumenter eller i et rent tværfløjteensemble.
Tværfløjten er et træblæserinstrument, selv om den i dag for det meste er lavet af metal. Den er det mindste af de instrumenter, som hører til i det vi kalder træblæser-familien, som består af Tværfløjte, Obo, Klarinet, Saxofon og Fagot.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 0. klasse
  • Undervisningsform: Soloundervisning eller begynderhold med 2-3 elever på holdet.
  • Sted: Kultursskolen, Riis Toft, eller på skoler hvor elevgrundlaget er tilstede.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Se Ditte fortælle om undervisningen her

Se også gerne denne video fra Copenhagen Phil hvor Anna fortæller om fløjten her

Vælg hvor

Tværfløjte

NU ER DET MULIGT AT KØBE BILLETTER TIL

KULTURSKOLEGALLA MED SIGURD BARRETT

Oplev Sigurds Danmarkshistorie i toner og billeder – skabt af Kulturskolen Koldings elever og lærere i samarbejde med Sigurd Barrett.

Onsdag den 1. maj 2024 kl. 18.00 i Sydbank Arena.

Pris pr. billet: 50 kr. Billetter kan købes her.

Bemærk: Billetkøbet er godkendt, når man har modtaget en faktura pr. mail. Man modtager altså IKKE egentlige billetter.

#kulturskolenkolding