Saxofon

Saxofonen er et instrument, der kan bruges i de fleste genrer. Mest kendt er den nok for sin rolle i jazz sammenhænge (oftest som solo- og improviserende instrument), men saxofon bliver også brugt i klassisk musik og regnes for et vigtigt instrument inden for den nyere kompositionsmusik, ikke mindst i saxofonkvartetten, til hvilken ensembleform der er skrevet store mængder musik. Desuden er saxofonen kendt fra pophits som Moonjams "Sarai", Gerry Raffertys "Baker Street", Dire Straits' "Your Latest Trick" og George Michaels "Careless Whisper".

Musikskolen underviser mest på alt- og tenorsaxofon. Yngre elever bør starte på altsaxofon, som er den mindste af de to.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 3. klasse
  • Undervisningsform: Begynderhold: 2 elever eller soloundervisning
  • Sted: Kultursskolen, Riis Toft og Christiansfeld og på skoler hvor der er et elevgrundlag.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Se Johan fortælle om undervisningen her

Se Kasper Pihl, saxofonlærer præsentere saxofonen her

Vælg hvor

Saxofon

NU ER DET MULIGT AT KØBE BILLETTER TIL

KULTURSKOLEGALLA MED SIGURD BARRETT

Oplev Sigurds Danmarkshistorie i toner og billeder – skabt af Kulturskolen Koldings elever og lærere i samarbejde med Sigurd Barrett.

Onsdag den 1. maj 2024 kl. 18.00 i Sydbank Arena.

Pris pr. billet: 50 kr. Billetter kan købes her.

Bemærk: Billetkøbet er godkendt, når man har modtaget en faktura pr. mail. Man modtager altså IKKE egentlige billetter.

#kulturskolenkolding