Sang - klassisk

Hvis du elsker at synge i kirkekor, synge musicals eller optræde i fine kjoler er klassisk sang måske noget for dig.
Vi arbejder med klassisk sang fra begyndere til øvede elever, og vi bygger lige så stille sangstemmen op ud fra et tålmodigt og grundigt arbejde med sangøvelser og sange på forskellige sprog.
Eleverne forventes at møde stabilt op og øve derhjemme.
Når man går til klassisk sang bliver man en del af sangklassen, som deltager i fællestimer og laver koncerter sammen.

I sangundervisningen er der fokus på at udvikle en sund og naturlig sangstemme ved hjælp af sangøvelser. Ligesom du vil udvikle dine musikalske færdigheder gennem mødet med forskellige musikalske genrer. Repertoiret søges afpasset efter den enkelte elevs/gruppens ønsker og muligheder, ud fra en bred vifte af stilarter.
Vi opfordrer alle sangelever at deltage i et af musikskolens kortilbud, som er gratis, når man er tilmeldt solosang.

De yngste elever vil fortrinsvis blive optaget på hold. Ved tilmelding er det vigtigt, at du laver en kort redegørelse for sangerfaring og genre interesse.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 6. klasse
  • Undervisningsform: Hold eller soloundervisning