Lyd Lab

Lydlab er et kreativt fag hvor du skal bruge din fantasi til selv at skabe musik, du lærer at lave musik på iPad og computere.
Vi bruger forskellige apps og programmer til at lære om loops, beats, sampling og sequencing - Vi lærer om opbygning af musikken - vi snakker om vers, omkvæd, dynamik og mange andre begreber, som er vigtige når man selv komponerer musik.
Vi optager lyde fra den virkelige verden, og putter dem ind i vores elektroniske univers - nogen gange som de er - andre gange vender og drejer vi dem så de kommer til at passe. Vi kan også finde på at optage lyden fra “rigtige” instrumenter, som vi spiller igennem effekter og programmer, så de kommer til at lyde som vi vil have dem til.
Måske skal vi bygge mikrofoner som kan høre “usynlige” lyde inden i ting og under vand? Eller måske finder vi på at bygge vores eget instrument? Det kan også godt ske, at vi laver en historie eller film, eller finder et billede, som vi sætter musik og lyde til.
Vi kommer til at dele vores musik online og/eller ved koncerter, så dine kammerater og familier kan komme til at høre, hvad vi har arbejdet med.

Mulighederne er mange, så meld dig til og mød op med godt humør og åbne ører.

Hvornår og hvor kan du starte:
  • Alder: Fra 3/4 klasse - 5/6 klasse - 7/8/9 klasse.
  • Undervisningsform: Hold med max, 6 elever pr. hold eller solo
  • Sted: Kulturskolen, Riis Toft.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Lyd Lab