Cello og Leg

Celloen ligner en violin – den er bare en smule større. Det lyder meget smukt, både når den spiller de dybe toner og de høje melodier. Den bruges meget i den klassiske musik, men mange unge cellister er også begyndt at bruge den i rytmiske sammenhænge.
For at få glæde af at spille selv og sammen med andre er det vigtigt, at du fra starten lærer at holde instrumentet rigtigt og at skabe en god klang. Celloer fås i forskellige små størrelser. Du kan derfor starte forholdsvis tidligt.

Celloen er en del af strygerfamilien. Dette er en samlet betegnelse for instrumenterne violin, bratsch, cello og kontrabas. Strygerfamilien er nok mest kendt som rygraden i det klassiske symfoniorkester, men de kan også bruges i andre sammenhænge, for eksempel har de ofte en vigtig rolle i folkemusik, filmmusik og på en del nyere popindspilninger. Strygerne er også fremragende soloinstrumenter
Som eneste strygeinstrument spilles celloen altid siddende hvor den støtter på gulvet med en pind.

Undervisningen henvender sig til 4-6 årige, der gerne vil lære at spille på et strygerinstrument. Der undervises efter Colourstringsmetoden.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: 4 - 6 år.
  • Undervisnings form: Hold med 4 børn gerne med forældre, lektionslængden er på 45 minutter.
  • Sted: Kulturskolen, Riis Toft.
  • Pris: Takst 2. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Cello og Leg