Violin

Violin er strygerfamiliens mindste og lyseste instrument. Den er kendt fra mange forskellige sammenhænge, både som et solo-instrument og som et sammenspils-/orkesterinstrument.
Violinen kan spille musik i alle genrer: Klassisk, folkemusik, jazz, rock osv. Det er et sangbart instrument med mange udtryksmuligheder. Den kan spille blødt og smukt og kraftigt og råt.

Du kan begynde at spille violin allerede når du er 4 år, men du kan også begynde selvom du er ældre.

Efter 1 års violinundervisning vil der være mulighed for at spille med i Spirestrygerne, orkesterundervisningen er gratis.

Der tilbydes også violinundervisning efter Suzuki-metoden. Læs mere her

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 4 år.
  • Nye elever i alderen 4 - 8 år, Se Violin, Suzuki-metoden og Violin & leg (4-6 år)
  • Undervisningsform: Soloundervisning anbefales, men det er også muligt at gå på 2-mandshold.
  • Sted: Kultursskolen/Riis Toft, Lyshøjskolen, Vamdrup Skole og Realskolen (Kolding Realskole), og på skoler hvor elevgrundlaget er til stede.
  • Pris: Fra takst 3 hvis hold, takst 4 ved soloundervisning. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her
  • Instrumentleje: Musikskolen har violiner i alle størrelser. Du kan se prisen på instrumentleje her
Forældredeltagelse og øvning derhjemme:
  • For at undervisningen skal give et tilfredsstillende resultat, er det nødvendigt at der øves dagligt.
  • Forældre deltager i undervisningen sammen med de yngste elever og øver med børnene derhjemme.
Fællestimer, sammenspil og koncerter:
  • Tilbud om fællestimer, workshops og koncert-projekter på alle niveaer.
  • Orkesterspil: Spirestrygerne, Juniorstrygerne og Kolding Musikskolen Ungdomssymfoniorkester: KOUSY, se under Orkesterskolen
  • Mulighed for at optræde ved koncerter, alene eller i grupper.

Se Frida fortælle om undervisningen her

Se også denne video fra Copenhagen Phil hvor Laura fortæller om violinen her

Vælg hvor