Trompet/cornet

Mulighed for undervisning i Trompet/Cornet og Althorn

Trompeten er det højest klingende messingblæseinstrument. Den har en lys, klar og gennemtrængende lyd, og den er derfor et populært instrument til melodi- og solospil. Trompeten anvendes inden for næsten alle musikgenrer, herunder især klassisk musik, jazz, blues, ska, polka og funk.

Cornetten er et lidt kortere instrument med en blødere klang. Cornetten er oftest bedst til små elever, da den ikke er helt så tung.

Althornet er et messingblæserinstrument, det udgør sammen med barytonhorn en familie af saxhorn. Den er udformet som en tuba, ellers ville det være for tungt at holde. Althornet findes både i en opret og en bøjet udgave.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 2. klasse
  • Undervisningsform: Begynderhold: 2-4 elever pr. hold, hold eller soloundervisning
  • Sted: Kultursskolen, Riis Toft og Christiansfeld, undervisning også på Kongsbjergskolen og skoler hvor elevgrundlaget er til stede.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her
Se Andrea fortælle om undervisningen her

Se også gerne denne video fra Copenhagen Phil hvor Gorm fortæller om trompeten her

Vælg hvor