Violin - Folkemusik

Violin er strygerfamiliens mindste og lyseste instrument. Den er kendt fra mange forskellige sammenhænge, både som et solo-instrument og som et sammenspils-/orkesterinstrument.

Violinen kan spille musik i alle genrer: Klassisk, folkemusik, jazz, rock osv. Det er et sangbart instrument med mange udtryksmuligheder. Den kan spille blødt og smukt og kraftigt og råt.

Undervisning baseret omkring vestlig folkemusik og i særdeleshed vores danske tradition.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 0 klasse og opefter.
  • Nye elever i alderen 4 - 8 år, Se Violin, Suzuki-metoden og Violin & leg (4-6 år)
  • Undervisningsform: Soloundervisning.
  • Sted: Kultursskolen/Riis Toft, undervisning vil finde sted om tirsdagen.
  • Pris: Fra takst 4. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her
  • Instrumentleje: Musikskolen har violiner i alle størrelser. Du kan se prisen på instrumentleje her
Fællestimer, sammenspil og koncerter:
  • Der findes pt. ikke noget sammenspil, men der bliver fra tid til anden arrangeret sammenspils-projekter i Kolding samt workshops og tur med elever fra andre skoler.

Violin - Folkemusik