Blokfløjte

Blokfløjten kan spilles af alle uanset alder. Blokfløjten er derfor også et rigtig godt begynderinstrument.
Børnene lærer hurtigt at spille små melodier, og de lærer noder fra starten.
Derudover er blokfløjten et billigt instrument, den kan ligge i skoletasken, også er den nem at have med.

Allerede fra 1 - 2 års undervisning er der mulighed for at deltage i sammenspil, hvor der også bruges sopran-, alt-, tenor og basblokfløjte.
Disse sammenspil kan der læses mere om her Sammenspil

Bemærk: Eleven skal bruge en blokfløjte med barokgreb. Den koster ca.150,00 kr. Det anbefales, at blokfløjten købes gennem Kulturskolen ved skoleårets start, for at sikre en ensartet god kvalitet.

Hvornår og hvor kan jeg starte:
  • Alder: Fra 1. klasse
  • Undervisningsform: Hold eller soloundervisning
  • Sted: Blokfløjtehold søges oprettet på alle skoler samt Kulturskolen, Riis Toft og Christiansfeld, Søstrehuset.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Se Anton fortælle om undervisningen her

Vælg hvor

Blokfløjte