Saxofonklassen

Klassen er opstået omkring Saxofonorkesteret som har eksisteret siden 1999. Men Saxofonklasssen er også stedet hvor vi finder tid til at spille i mindre ensembler og i det hele taget nørde med saxofonen.

Saxofonorkesteret er fortsat i centrum. Orkesteret består af saxofoner i alle størrelser; fra den lille sopran til den kæmpemæssige bassaxofon, foruden selvfølgelig alt-, tenor- og barytonsaxofoner. Det særlige ved saxofonorkesteret er, at vi har alle aldersgrupper med – fra de der har spillet et par år og hele vejen op til MGK-niveau. Alle kan være med og fællesskabet er lige så vigtigt som musikken.

Musikken vi spiller kommer mange steder fra – både filmmusik, klassisk, tango … alt muligt – en gang imellem tager vi os endda et råbekor!

Saxofonorkesteret har i årenes løb været på mange rejser, bl.a. til Italien, Ungarn, Frankrig, Færøerne og Japan – og når vi ikke kan komme på langfart, har vi vores hyggelige SaxCamps, hvor vi tager til en hytte et par dage. Ofte har vi rundet en SaxCamp af med en tur i Tivoli, hvor vi har spillet til Musikskolernes Dage.

Alder: 12 år - ?
Pris: Kor-takst. Gratis hvis man går til et betalingsfag i Musikskolen. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Saxofonklassen