Ukulele

Ukulelen er blevet mere og mere populær på det seneste, og mange artister bruger instrumentet i deres musik på grund af dens alsidighed.
Den er god at starte på, hvis man ikke er gammel nok til at spille guitar.
Ukulelen er et strengeinstrument, som har sin oprindelighed fra Hawaii, hvor den svarer til en guitar, men Ukulelen har en meget kortere skala end en guitar og har derfor en højere pitch,
den har typisk fire strenge, som er lavet af nylon.
Ukulelen har i de seneste 10 år opnået enorm popularitet i hele verden. Instrumentets funktion, som en slags begynder-guitar, har gjort ukulelen meget populær, da det er lettere at lære end en traditionel guitar. Ukulelen er blevet et helt normalt syn bl.a. i mange talentshows.

• Alder: Fra 1. klasse
  • Undervisningsform: Soloundervisning eller hold med 3-5 elever på holdet.
  • Sted: Kultursskolen, Riis Toft og Christiansfeld, Søstrehuset og på skoler hvor elevgrundlaget er til stede.
  • Pris: fra takst 3. Du kan se Kulturskolens undervisningstakster her

Vælg hvor