Her kan du tilmelde dig alle vores spændende fag inden for billedkunst, dans og musik.

Sommerskole Foto

Foto på Kulturskolen Kolding

Denne uge er for dig, der gerne vil lære meget mere om foto: Du vil gerne opgradere fra telefonen til et rigtigt digitalt spejlreflekskamera, lære at komponere billeder, styre kameraets muligheder kreativt og redigere dine billeder selv.

Vi starter med at lære hvordan kameraet virker og hvilke muligheder det giver os – og så går vi ellers på fototure med forskellige temaer. Er vejret dårligt, bliver vi inder og tager portrætter, laver opstillinger (stilleben) og meget andet.

Den største kunst, for en fotograf, er at udvælge de bedste billeder. Så hver dag afslutter vi med at udvælge 2-4 favoritbilleder, som vi printer ud og hænger op på tavlen … sidst på ugen, kan vi så se alle vores allerbedste billeder!

Til sidst i forløbet når vi også forbi Kulturskolens nye (gammeldags) mørkekammer, hvor vi laver nogle af vores digitalbilleder om til negativer og fremkalder dem på rigtigt sølvgelatine-papir.

Udstyr

Kulturskolen har kameraer (Canon EOS DSLR) til alle deltagere.

Medbring

Madpakke – og udendørstøj, der passer til vejret

Mandag til fredag i uge 32

Alle dage 10:00-14:00

Aldersgruppe

14-18 år

NB: Max. otte deltagere

Kulturskolen Kolding, Riis Toft 12a

Deltagerbetaling

kr. 1.250,-

Sommerskole Foto

FOR DAGPLEJERE

MiniGrås rytmer og sanser

Syng, dans og hør en historie sammen med hundehvalpen MiniGrå, der bor på biblioteket sammen med sin far, Hr. Grå. Vi skal synge, danse, spille på rytmeinstrumenter og bruge forskellige rekvisitter som tørklæder, sæbebobler, ærteposer og faldskærm.

Tilbuddet er målrettet dagplejere og private dagplejere med børn i alderen 1-3 år. Der er plads til 4 dagplejere med 4-5 børn i hvert forløb. Et forløb udgøres af 5 gange afviklet over 5 uger. Det er gratis at deltage, og der er tilmelding efter først til mølle-princippet.

Kolding Bibliotek: 1) 27. august - 24. september 2024, bestil billet her (UDSOLGT), 2) 26. november - 17. december 2024, bestil billet her, 3) Kolding Bibliotek, 20. februar - 20. marts 2025, bestil billet her.

Vamdrup Bibliotek: 3. oktober - 7. november 2024, bestil billet her.

Lunderskov Bibliotek: 9. januar - 6. februar 2025, bestil billet her (UDSOLGT).

Christiansfeld Bibliotek: 27. marts - 1. maj 2025, bestil billet her.

Er der udsolgt, kan I komme på venteliste ved at kontakte Rita Sisák fra Kulturskolen: 2310 4192 / ritsi@kolding.dk. Det er også Rita, der tager imod afbud (til enkeltgange eller hele forløbet).